RSS2.0

Country Branding

14/11/07


Ja ha sortit a la llum l'estudi anual del Country Branding, una anàlisi del valor de marca dels diversos estats. Tinc alguns dubtes de la validesa metodològica de l'estudi, però els resultats poden ser orientatius. D'entrada, us destaco el rànquing dels 10 primers països ordenats de forma descendent:

  1. Austràlia

  2. Estats Units

  3. Gran Bretanya

  4. França

  5. Itàlia

  6. Canadà

  7. Espanya

  8. Nova Zelanda

  9. Grècia

  10. Japó
Hi ha molts elements en comú: democràcies occidentals (excepte el Japó i Austràlia), que formen part del "Primer Món" i que són destinacions turístiques rellevants. Espanya ocupa el setè lloc, el mateix que l'informe de 2006.
Podem veure també el rànquing de les marques segons diverses categories. Us detallo els tres primers llocs del rànquing de totes les categories estudiades. Hi ha alguna que us cridi l'atenció?. Hi esteu d'acord?.

  • Autenticitat. 1. Nova Zelanda. 2. Xina. 3. Sud-Àfrica

  • Història. 1. Egipte. 2. Itàlia. 3. Xina

  • Art i Cultura. 1. Itàlia. 2. França. 3. Egipte (10. Espanya)

  • Resort. 1. EAU. 2. Maldives. 3. Austràlia

  • Famílies. 1. Dinamarca. 2. Canadà. 3. Austràlia

  • Esports. 1. Austràlia. 2. Nova Zelanda. 3. Canadà

  • Platja. 1. Maldives. 2. Tahití. 3. Bahamas

  • Bellesa natural. 1. Nova Zelanda. 2. Austràlia. 3. Maldives

  • Medi ambient. 1. Suècia. 2. Nova Zelanda. 3. Singapur

  • Relax. 1. Maldives. 2. Tahití. 3. Bahamas

  • Seguretat. 1. Nova Zelanda. 2. Canadà. 3. Suècia

  • Estrelles naixents. 1. Croàcia. 2. Xina. 3. EAU

  • Qualitat - preu. 1. Thailàndia. 2. Hongria. 3. Txèquia

  • Gastronomia. 1. França. 2. Itàlia. 3. Singapur (9. Espanya)

  • Shopping. 1. Estats Units. 2. EAU. 3. Singapur

  • Vida nocturna. 1. Espanya. 2. Estats Units. 3. Brasil

  • Hospitalitat. 1. Austràlia. 2. Canadà. 3. Nova Zelanda

  • Per a viure-hi. 1. Canadà. 2. Nova Zelanda. 3. Austràlia

  • Negocis. 1. Estats Units. 2. Xina. 3. Gran Bretanya

  • Cultura empresarial. 1. Estats Units. 2. Gran Bretanya. 3. Canadà

  • Incentius. 1. Estats Units. 2. Austràlia. 3. Itàlia

  • Conferències. 1. Estats Units. 2. Suïssa. 3. Alemanya

6 comentaris:

Manelus ha dit...

Sorpren el primer lloc de Croàcia com a destí emergent. No estic gens d'accord amb la posició d'Espanya a gastronomia, tenim els millors cuiners del món. Una que no em sorpren és Xina, cada cop agafa més força a tots els nivells.

Francesc ha dit...

Estic amb en Manelus de la sorpresa de Croàcia, però també dic que la gastronomia no és només cuina... ebcara falta millorar en alguns aspectes.

Francesc ha dit...

De totes formes estic d'acord que tindria d'estar m�s amunt ....

Anònim ha dit...

No estoy de acuerdo para nada con el estudio. Creo que es un marketing barato de los anglosajones potenciando sus corporativismos.

Patufet ha dit...

Personalment, no em sorprèn que Croàcia sigui considerat un destí emergent. Fins ara no podia ser un destí turístic degut als conflictes amb Sèrbia, que era recolzada per Iugoslàvia. Després de quatre anys, la guerra va acabar el 1995. Entre aquest any i el 2009 està previst que Croàcia entri a formar part de la Unió Europea. Croàcia ofereix un destí semblant a Espanya: platges, cultura, ciutats interessants, etc. a uns preus molt més econòmics i, a més, no hi tanta massificació.

Anònim ha dit...

Laureta.-Bueno. Lo de la masificación es un decir ¿no crees?. Media Alemania está en Croacia por los precios. Los Alemanes siempre fueron "ratas" buscando precio.
La diferencia entre España y Croacia es que nosotros tenemos hospitales de calidad, carreteras cuidadas, nivel europeo medio alto, una buena gestión hotelera, experiencia, sostenibilidad y por supuesto precios más caros. La política de expansión alemana está invirtiendo en todo el antiguo bloque del este. Creo que debemos dar muchas gracias a los vecinos franceses e ingleses de que busquen en nosotros un producto atractivo y de más calidad que puedan ofrecer los croatas. Cada uno mira por su casa primero. Si crees que el turismo español ha hecho las cosas mal, ¿por qué fomentar ese tipo de turismo en otros países?. Mas turistas de calidad y menos visitantes de "espardenya" es lo que necesita este país.
¿Habéis leído el artículo de La Vanguardia en el que Catalunya es la región con mayor número de turistas que la visitan y de los que menos gastan?. Para estar así en las estadísticas, mejor...¡apaga y vámonos!